Wartości niematerialne - znaki firmowe, znaki towarowe, patenty, licencje, technologie, know-how, autorskie prawa majątkowe - mogą występować we wszystkich sferach działalności gospodarczej: dystrybucji, usługach finansowych, sprzedaży i zarządzaniu. Zazwyczaj, wartości niematerialne generują wartość dodatkową podnoszącą wartość przedsiębiorstwa i przyczyniają się do wzrostu sprzedaży lub redukcji kosztów.
W procesach przekształceniowych i optymalizacyjnych lub po prostu przed transakcją kupna/sprzedaży często zachodzi potrzeba określenia wartości aktywów niematerialnych (aportu) lub kapitału intelektualnego.
Coraz częściej jesteśmy świadkami przykładów rynkowych, gdzie o przewadze konkurencyjnej danego podmiotu decyduje nadwyżka wartości wynikająca z różnicy pomiędzy wartością rynkową, a wartością majątkową – tę różnicę nazywamy goodwill’em.
Specjalizujemy się w wycenie marki, znaków towarowych, know-how, patentów, praw autorskich, innowacyjnych projektów, kapitału ludzkiego, klientów i innych czynników mających wpływ na wartość przedsiębiorstwa.